اخذ کد اقتصادی حقیقی و حقوقی | ثبت پیشتاز

0

اخذ کد اقتصادی از مهمترین وظایف شرکت ها و موسسات است که میتوانید برای دریافت آن با بزرگترین ثبت موسسه یعنی ثبت پیشتاز تماس حاصل فرمایید. اخذ کد اقتصادی دارای اهمیت بالایی می باشد برای مثال در زمان انعقاد قراردادهای مهم تجاری و کاری، اخذ کارت بازرگانی، رتبه بندی شرکت و اخذ گرید، شرکت در مناقصات و برخی رقابت های شغلی و حرفه ای و همچنین در هنگام تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی، حائز اهمیت میباشد. اخذ کد اقتصادی نحوه عملکرد یک شرکت را که در قراردادها و فاکتورها ذکر میشود مشخص میکند که داشتن این کد برای شرکتها اجباری میباشد.

مراحل اخذ کد اقتصادی

  • مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی
  • انتخاب گزینه ثبت نام الکترونیکی
  • وارد نمودن اطلاعات جهت اخذ کد اقتصادی
  • پس از طی مراحل در صورت صحیح بودن اطلاعات بعد از مدتی رمز و کد کاربری از سوی امور مالیاتی ارسال میشود
  • پس از دریافت رمز و کد کاربری مراحل 1 و 2 را تکرار نمایید
  • بعد از طی مراحل 1 و 2 بر روی دریافت کد کلیک نمایید
  • در مرحله پایانی در صورتی که ایراد خاصی در ورود اطلاعات نباشد کد اقتصادی جدید برای شما صادر میشود

مدارک اخذ کد اقتصادی

  • دریافت دفترچه و تکمیل آن ها
  • دریافت و تکمیل فرم های مربوطه
  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء هیئت مدیره
  • 2 نسخه از کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی
  • کپی اساسنامه و اظهارنامه شرکت
  • کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس جهت اخذ کد اقتصادی
  • کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

هزینه کد اقتصادی

هزینه تشکیل پرونده در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن سند اداری یا اجاره نامه هلوگرام دار اداری در حدود پنج میلیون ریال میباشد. برای اطلاع از هزینه دریافت و اخذ کد اقتصادی با مشاوران موسسه ثبت پیشتاز تماس حاصل فرمایید.

درباره نویسنده بیشتر بدانید ...

لطفا دیدگاه خود را بنویسید (-:

18 − 3 =